måndag 24 februari 2014

Den mycket allmänna uppdateringen




Lovsången proklamerar Guds härlighet, och Hans närvaro är som en flod mitt ibland oss. En man ropar i tungor med stark röst, och omedelbart tolkar en annan från salens andra hörn. ”... For my righteousness will go before you, and my right hand be above you…” En äldre dam går med försiktiga steg fram till väggen, lyfter sina händer – och så börjar hon skaka. Hon vibrerar som av electricitet, och plötsligt hoppar hon upp! Den gamla damen springer runt hela kyrksalen som den spralligaste femåringen!

Så såg söndagens gudstjänst ut i kyrkan, Pentecostals of Sydney alltså. Guds närvaro var alldeles obeskrivlig! Vi hade en gästpredikant från Kalifornien, och han hade ett budskap också åt mig. Underbart när Gud talar direkt, och när Han dessutom bekräftar sitt budskap genom flera olika människor! Halleluja!

  För övrigt är allt väl, trots att det säkert är olagligt att inte uppdatera bloggen på såhär länge. För att ursäkta mig mig kan jag berätta att jag jobbat sex dagar i veckan, 11-14 timmars arbetsdagar, så jag har helt enkelt varit tvungen att skära bort allt extra. Men Gud är god och Han är min kraftkälla, och även de tungaste dagarna blir riktigt bra när man sjunger lovsånger för full hals. :)

  Nu har jag dock sagt upp mig, och inkommande fredag är min sista arbetsdag. Efter det blir det lite semester och kvalitetstid men syskonbarnen, och den 23.3 börjar jag hemresan. Den tar dock sin tid, eftersom jag reser via Nya Zeeland, Cook Islands, USA och London. Den 30.4 landar jag i Hfors, och huj vad jag ser fram emot det! När jag bokade biljetter sommaren 2012 visste jag bara att jag skulle till Kenya och Australien, men det blev billigare att köpa en världen runt –biljett, så därav har jag fått en hel del mellanlandningar. Det jag inte visste då var vad Gud hade planerat för varje etapp... På Cook Islands kommer jag att stanna en vecka på en YWAM-bas (YWAM = Youth With A Misision = Ungdom Med Uppgift), och tjäna där. När det gäller USA har jag blivit inbjuden till Healing Springs Church i Charlotte, och kommer att vara där i tio dagar. I London blir det Word of Faith Church och flera vänner dessutom. Spännande! Vilken nåd! Vilken stor Gud vi tjänar!

  Det ska bli skönt att sluta jobba, men inte bara för att jag slipper alltför tidiga väckningar och långa, svettiga dagar. Nu mer än någonsin behöver jag tid inför vår Himmelske Fader. Både kvalitet och kvantitet. Gud talar med en intesitet jag inte upplevt tidigare, och det känns som om jag lik Maria bara kunde sitta vid Hans fötter och lyssna. Han talar till mig om mitt liv, min relation till Honom, min kallelse. Han talar till mig om dem jag ber för. Han talar till mig om Finland. Tyvärr måste jag bekänna att jag inte spenderat tillräckligt tid på två med Gud, och det känns som att jag måste få vara ensam en hel dag, bara be och lovsjunga och vara i Hans närhet och lyssna till Hans röst. Åh vad jag ser fram emot det! Det tragikomiska är att Gud försöker nå mig i min brådskande vardag även via drömmar – om killen inte lyssnar annars så kanske han lyssnar då han sover... Förra veckan hade jag flera intressanta drömmar, som alla hade mycket relevanta budskap. I den ena mötte jag en ängel, som var omgiven av ett starkt ljussken. Jag föll ner till marken, men vågade fråga ”Är det dags?”. Ängeln svarade ”Snart. Mycket snart”. Följande natt mötte jag i drömmen en rabbin, som hade en lång undervisning åt mig. Han återgav fyra gamlatestamentliga under, och förklarade deras förhållande till Jesu under. Dessutom räknade han väldit invecklade matematiska grejer, och bevisade att vi närmar oss ett brytningsskede i världshistorien!
 Det börjar bli så spännande att sova att jag knappt kan vänta att sluta ögonen... Ibland gör jag dock det misstaget att jag på kvällen börjar be för Finland. Det är ett misstag av den orsaken att det inte blir något slut på det hela! Visioner, bibelord, löften och bilder. Jag får sitta med mitt bönehäfte och försöka skriva ner allt.
  Tänk att Han älskar oss, och väljer att använda oss i all vår mänskliga bristfällighet. Vilken nåd att få tjäna Skaparen, Herren! Viken nåd att få vara Hans barn! Vilken nåd att få gå fram i Hans Namn, och se alla fästen brytas och stängda dörrar öppnas!

  Nu är det hög tid för mig att gå och lägga mig, men jag hoppas jag hinner skriva något mera nyttigt inom några dagar. Tills det önskar jag DIG Guds rika välsignelse och segerkraft!

4 kommentarer:

  1. vad är det dags för som Ängeln berättade i din dröm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag inte berätta riktigt ännu, broder... :)

      Radera
  2. Var det inte Maria som satt vid Jesu fötter? Annars låter helt underbart :) Gud e god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsh, hur fick jag nu detdär fel.. Tack för rättelsen! :)

      Radera